Střed těla je základem

Častým problémem je přesvědčit začátečníka, aby z počátku po dobu alespoň jednoho měsíce preferoval cviky na zpevnění středu těla.

Jedná se zejména o procvičování rotátoru kolem páteře, vzpřimovačů páteře a posilování břišních svalů.

Nejčastějším přáním začátečníka je zbavit se tuků na problematických partiích, získat sílu, nabrat svalovou hmotu, zpevnit celé tělo, zlepšit kondici atd., aniž by musel dělat pořád dokola ty nudné cviky na zpevnění středu těla.

Uvědomte si, že jiné části těla podporuje kostra, resp. kosti. V pase ale žádná taková podpora není. Celou váhu horní části těla nese bederní část páteře (bederní obratle a meziobratlové ploténky). Pokud máte sedavé zaměstnání a nevěnujete se posilování svalstva, s postupem času začněte pociťovat bolesti v kříži. Proto je nutné posilovat svaly trupu, aby bederní část páteře netrpěla.

Poznamenám jen, že jakákoliv stavba, která nestojí na pevných základech, se dřív či později zřítí. Máte-li dobré základy, je už pak jedno, co na nich postavíte – obrovský dům či malou chatku.

Posilování středu těla je důležité a v žádném případě není ztrátou času. Je to příprava na vzrůstající fyzickou činnost pro svaly celého těla.

Zpevňováním středu těla se vám vytváří základy pro cíle, kterých chcete dosáhnout.

Související článek: Hluboký stabilizační systém (HSS)

Autorka článku: Irina Pachomova

Přečtěte si i další články z rubriky Cvičení

Služby, které by vás mohly zajímat

Potřebuji poradit

Osobní konzultace

Osobní konzultace v oblasti cvičení, stravování a psychiky. Poradím vám, co a jak byste mohli změnit, abyste dosáhli výsledků, které chcete.

Číst více

Chci komplexní nabídku

Komplexní nabídka trenérských služeb na měsíc

Naučíte se správné provedení cviků. Zažijete tréninky na vlastní kůži. Dozvíte se o tom, jaký má být váš jídelníček. Pochopíte, jak má vypadat právě váš trénink.

Číst více