Bojím se svalů!

Milé dámy, naprosto vás chápu. Když vidíte v posilovně muže, jejich velké svaly a mohutné postavy anebo vyrýsovanou závodnici na soutěžním pódiu, jistě nemáte k panice daleko a říkáte si: „Takto přeci nikdy vypadat nechci!“

Ve skutečnosti se vaše obavy nikdy nesplní. Závodnice mají často dlouhé a těžké tréninky, kde zvedají opravdu těžké váhy a jejich příprava na soutěž je velmi náročná. Je to zkrátka něco jako sport na plný úvazek.

Nemusíte se obávat. Ženy neprodukují takové množství testosteronu jako muži, z čehož vyplývá, že ani nemůžou mít tak velké svaly jako muže. Ty ženy (kulturistky), které je přece jen mají, doplňují mužský hormon a jeho deriváty nepřirozenou cestou až na úroveň mužských hodnot, kdy pochopitelně získávají nejen mužské objemy svalů, ale i mužské rysy.

Je možné, že vás ovlivňuje i to, že posilovny a fitcentra jsou často automaticky spojené s kulturistikou a „velkými svaly“. Ale když se tam někdy podíváte, jistě zjistíte, že hlavní klientelou podobných zařízení jsou kondičně sportující obyčejní lidé téměř všech věkových kategorií. Nikomu z nich jen tak svaly neporostou. Stejně jako, když si koupíte například tenisovou raketu a párkrát si zahrajete na kurtu, nestane se z vás slavná tenistka, stejně tak z vás návštěvy posilovny automaticky neudělají kulturistku :o)

Také záleží, jakým stylem v posilovně budete trénovat. Největší nárůst svalové hmoty dosáhnete menším počtem opakování v sérii s větší zátěží. Obecně doporučený trénink pro ženy 15 až 20 opakování v sérii s lehčí až střední zátěží, na velký nárůst svalů nebude stačit.

Vaším cílem je shodit nějaké to kilo, zjistit, že máte volnější kalhoty, že vás už nebolí v kříži, slyšet obdivné poznámky od vašich kolegyň a kamarádek a třeba také to, aby vaší proměny si všimli i muži a náležitě ji ocenili :o)

A věřte mi, že ten báječný pocit, který získáte, bude stát za to. I kdybyste měli jakoukoliv postavu, bude pouze zpevněná, nikdy ne extrémně svalnatá.

Udržujte své postavy pravidelným tréninkem v posilovně. Cvičte s chutí a bez obav!

Autorka článku: Irina Pachomova

Přečtěte si i další články z rubriky Cvičení

Služby, které by vás mohly zajímat

Potřebuji poradit

Osobní konzultace

Osobní konzultace v oblasti cvičení, stravování a psychiky. Poradím vám, co a jak byste mohli změnit, abyste dosáhli výsledků, které chcete.

Číst více

Chci komplexní nabídku

Komplexní nabídka trenérských služeb na měsíc

Naučíte se správné provedení cviků. Zažijete tréninky na vlastní kůži. Dozvíte se o tom, jaký má být váš jídelníček. Pochopíte, jak má vypadat právě váš trénink.

Číst více